Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Leren studeren
Authors: --- --- ---
ISBN: 9054666684 Year: 2000 Volume: *16 Publisher: Groot-Bijgaarden Roeselare Globe Roularta Books


Book
Instrumenten voor begeleide zelfstudie : een greep uit het bestaande instrumentarium als inspiratie voor bevlogen lectoren
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9033447746 Year: 2000 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Instrumenten voor begeleide zelfstudie belicht de thematiek van de zelfwerkzaamheid en de begeleide zelfstudie vanuit een zeer specifieke invalshoek. Er wordt gefocust op de instrumenten die de student en de docent kunnen helpen bij minder of meer begleide vormen van zelfstudie.

Keywords

Hoger onderwijs. --- Zelfstudie. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- studiemethoden --- Didactics of higher education --- higher education --- Teaching aids --- studeren --- Study methods --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- Belgium --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Zelfstudie ; hoger onderwijs --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- E100055.jpg --- leermiddelen --- Onderwijsvernieuwing: hoger onderwijs --- Zelfstudie: hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- Zelfstudie --- studiemethode --- #SBIB:041.GIFT --- #SBIB:316.334.1O440 --- Academic collection --- C6 --- #A0105A --- 720 Onderwijs --- #KVHA:Zelfstudie --- #KVHA:Zelfstudie; onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Zelfstudie --- 37.041 --- 371.31 --- 371.6 --- 378.147 --- België --- hoger onderwijs --- 489 --- 37.02 --- 37.04 --- 378(05) --- 450.8 --- 454.21 --- 489.4 --- 489.5 --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Softwareprogramma --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- Zelfstandig leren --- didactisch materiaal --- evaluatie --- leren --- leren leren --- onderwijs --- onderwijsfilosofie --- softwareprogramma --- studiebegeleiding --- tijdschriften --- 371.39 --- 371.395 --- 493.3 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Evaluatie (Beoordeling) --- Onderwijs --- Studeren --- Studiemethode --- Studievaardigheden --- Zelfstudie (zelfstandig leren) --- h.o.: zelfstudie (ler) --- studiemethoden (gez) --- zelfstudie (gez) --- 371.386 --- Leermiddelen --- Software --- Studiemethoden --- Zelfstandig studeren --- Zelfstandig werken --- zelfstandig leren --- 371.21 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Studiemethodiek --- Onderwijsmiddelen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Methodiek van het studeren --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs) --- Onderwijs voor volwassenen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Leren --- Studiebegeleiding --- Opvoeding en onderwijs --- Leerprocessen --- 370.040 --- #A0105A. --- #KVHA:Zelfstudie. --- #KVHA:Zelfstudie; onderwijs. --- #KVHB:Didactiek. --- #KVHB:Zelfstudie. --- #SBIB:041.GIFT. --- 370.040. --- 720 Onderwijs. --- Academic collection. --- Didactische werkvormen. --- Evaluatie. --- Softwareprogramma. --- Studiemethoden. --- Studiemethodes (Studievaardigheden). --- Studievaardigheden. --- Zelfstandig leren. --- Zelfstandig werken. --- didactiek. --- didactisch materiaal. --- evaluatie. --- hoger onderwijs. --- leren leren. --- leren. --- onderwijs. --- onderwijsfilosofie. --- softwareprogramma. --- studiebegeleiding. --- studiemethoden. --- tijdschriften. --- zelfstandig leren. --- zelfstudie. --- Onderwijsgedrag: algemeen. --- Algemene vraagstukken van didactiek en methode. --- Methodiek van het studeren. --- Didactiek (hoger onderwijs). --- Didactiek. --- Studie en studieresultaten (hoger onderwijs). --- Onderwijs voor volwassenen. --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap. --- (zie ook: Schoolrapporten). --- 371.21. --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leerproces


Book
Leren leren : opvattingen van leerkrachten in secundaire scholen
Author:
ISBN: 9058670139 Year: 2000 Volume: 27 Publisher: Leuven Universitaire pers Leuven


Book
Actief leren : bevorderen van verantwoordelijkheid van leerlingen voor hun eigen leerproces
Authors: ---
ISBN: 900127773X Year: 2000 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerlingen verantwoordelijkheid geven voor hun eigen leerproces is een lastig onderwerp. Te snel te veel verantwoordelijkheid overdragen, betekent dat leerlingen verloren kunnen raken; wanneer docenten te weinig verantwoordelijkheid afstaan, blijven leerlingen afhankelijk. In beide gevallen leren zij minder actief en effectief als mogelijk zou zijn. Dit boek geeft zowel een praktijktheoretisch kader als vele voorbeelden van hoe docenten met dit spanningsveld om kunnen gaan. Naast voorbeelden uit de praktijk worden ook de belangrijkste principes uit de leertheorie, de pedagogie en de didactiek bij elkaar gebracht. Daardoor wordt ook vanuit een theoreitsch kader duidelijk wat nodig is om leerlingen actiever en met meer verantwoordelijkheid voor hun leerproces te laten functioneren.


Book
Leuker leren: een nieuw praktijkboek voor breinvriendelijke studie
Authors: ---
ISBN: 9034112020 Year: 2000 Publisher: Antwerpen Standaard Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil de spontane leerhonger van het menselijk brein opnieuw aanwakkeren, door de toepassing van recente inzichten in hoe onze hersenen het liefste leren. Het combineert nieuwe leertechnieken zoals Mind Mapping, Speed Reading, Radiant Thinking, en Mental Literacy. Daarnaast vindt de lezer praktische toepassingen van de meervoudige intelligenties van Howard Garder, NLP-ankers, toegepaste meditatie en intuïtieve visievorming. Hierbij hoort een cd 'Mind Manager's2004/118. Plaats: 371.21

Keywords

Geheugen. --- Leren. --- Permanente vorming. --- Studievaardigheden. --- Leermethoden. --- Lerende organisatie. --- Levenslang leren. --- Studeren. --- Cognitive psychology --- Study methods --- leermethoden --- leren --- didactiek --- Leren --- permanente vorming --- Studievaardigheden --- Mindmapping --- onderwijs --- vorming en opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Formation continuée Permanente opleiding --- Intelligence Intelligentie --- Mentorat Mentorschap --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Méthodes de pensée Denkmethoden --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Techniques Technieken --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 159.95 --- 37.041 --- leertechnieken --- leren leren --- mind mapping --- 450.8 --- studiemethoden --- 159.953 --- 37.03 --- 493 --- Brein --- Geheugen --- Leren leren --- Levenslang leren --- Mind mapping --- Permanente vorming --- Studeren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- communicatie --- creativiteit --- geheugen --- geheugentraining --- hersenen --- levenslang leren --- psychologie --- studeren --- studievaardigheden --- 37 --- 371.3 --- 371.39 --- Doelstellingen --- IQ --- Intelligentie --- Intelligenties --- Leerproces --- Leerpsychologie --- Mind Mapping --- Omgeving --- Onbewuste, het --- Onderwijs --- Opleiding in organisaties (bedrijfsopleiding, lerende organisatie) --- Plannen --- Snellezen --- Studiemethode --- Studiemethodes --- leren leren (ler) --- 415.4 --- Hersenen --- Menselijk brein --- studiemethode --- E07066.jpg --- pedagogiek --- studiebegeleiding --- zelfsturend leren --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- Cognitieve psychologie --- Studiemethodiek --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Sociaal-cultureel werk - Volwasseneneducatie --- 371.21 --- Contains audio-visual material --- studentenbegeleiding --- Studiemethoden --- Mental literacy --- Memory --- Thought and thinking. --- Knowledge management. --- Learning. --- KNOWLEDGE --- MIND --- Management. --- Study --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Management of knowledge assets --- Management --- Information technology --- Intellectual capital --- Organizational learning --- Mind --- Thinking --- Thoughts --- Educational psychology --- Philosophy --- Psychology --- Intellect --- Logic --- Perception --- Psycholinguistics --- Self --- Retention (Psychology) --- Thought and thinking --- Executive functions (Neuropsychology) --- Mnemonics --- Perseveration (Psychology) --- Reproduction (Psychology) --- Monograph --- #gsdbP --- Mindmap


Book
Coöperatief leren in een krachtige leeromgeving : handboek probleemgestuurd leren in de praktijk
Authors: --- ---
ISBN: 9033445166 Year: 2000 Publisher: Leuven/Leusden Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het probleemgestuurd leren (PGL), waarmee de auteurs langdurige ervaring hebben, wordt als leidraad in het boek gebruikt Aan de onderwijsmanager wordt duidelijk gemaakt waarom de nieuwe aanpak noodzakelijk is Aan onderwijsmakers wordt uiteengezet hoe probleemgestuurd leren werkt en welke diverse verschijningsvormen (het Mechelsemodel, het Leuvense model, ...) en aansturingsvarianten (via probleemtaken, via casus, ...) er gebruikt kunnen worden De leeractiviteiten worden stap voor stap uiteengezet en er worden concrete voorbeelden en checklists gegeven die kunnen helpen om de verschillende aspecten van probleemgestuurd leren in de praktijk te brengen

Keywords

Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd leren. --- Didactiek. --- Didactic strategies --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- didactiek --- Didactics of higher education --- Flanders --- Probleemgestuurd leren --- Samenwerkend leren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- probleemgestuurd onderwijs --- 37.02 --- 371.012 --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 378.147 --- Vlaanderen --- coöperatief leren --- hoger onderwijs --- krachtige leeromgeving --- probleemgestuurd leren --- 454.2 --- onderwijsstrategieën --- 454.21 --- 489.4 --- Coöperatief leren --- Onderwijsvernieuwing --- Probleemgestuurd onderwijs --- Zelfstandig leren --- leeromgeving --- onderwijsvernieuwing --- Begeleiding (Coaching) --- Didactiek --- ICT --- Leeromgeving --- Leerplanontwikkeling --- Leerprocessen --- Leren --- Relatie leraar - leerling --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Studiemethoden --- 454.2 ) Onderwijsstrategieën --- informatie- en communicatietechnologie(ICT) --- leeractiviteiten --- probleemgestuurd leren (ler) --- Zelfstandig werken --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 37.02 Didactische en methodische grondbeginselen. --- Didactische en methodische grondbeginselen. --- 371.3 --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: Leerplannen) --- (zie ook: Leren leren) --- coöperatief leren: hoger onderwijs --- 450.8 --- Lerarenopleiding : CVO --- onderwijs --- samenwerkend leren --- Didactische en methodische grondbeginselen --- Krachtige leeromgeving --- Automatisering --- Leermethoden --- Onderwijs --- Probleemgericht werken --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Leermethode --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport

Listing 1 - 6 of 6
Sort by